"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pas Puji Langkah Selangor Atasi Gejala Maksiat

KUALA LUMPUR 6 Okt: PAS mengucapkan tahniah kepada Kerajaan Selangor yang selangkah ke depan untuk mengatasi gejala tidak bermoral berikutan cadangan memasang kamera litar tertutup (CCTV) bagi merakam kegiatan pengunjung ke pusat hiburan.
Menyifatkan kerajaan Selangor sedang membaik pulih kerosakan teruk hasil kepimpinan Umno, Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, tindakan yang diambil kerajaan Selangor jaub lebih baik daripada negeri yang dipimpin parti pemerintah itu.
Beliau berkata, Umno selama ini menyuburkan kegiatan maksiat sebagai senjata berkesan supaya rakyat diulit impi dan tidak mempedulikan pelakuan pemimpin Barisan Nasional (BN) menyapu harta rakyat.

“Keadaan ini amat jauh dengan program yang dibuat oleh Kerajaan Pakatan Rakyat pada hari ini,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Sebelum ini, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bercadang membuat reka bentuk semula pusat hiburan supaya ia lebih bersifat terbuka termasuk dipasang CCTV.

Bagi Idris, tindakan itu adalah permulaan yang baik untuk mencegah kegiatan tidak bermoral di negeri ini hasil peninggalan kerajaan Umno-BN selama 51 tahun.

Katanya, langkah kerajaan Selangor adalah usaha bersepadu dan harmoni untuk merealisasikan harapan rakyat di negeri ini sejak mengambil alih kuasa peringkat negeri pada 8 Mac 2008.

Selain daripada usaha terbaru meletakkan CCTV, kerajaan Selangor telah berusaha membentuk jati diri rakyat dengan program pembangunan Insan Negeri Selngor (SPIES), kelas pengajian ilmu disemarakkan, masjid dan surau diaktifkan.

Beliau mengakui bukan mudah untuk membina kembali tamadun manusia yang rosak dalam sekelip mata, namun usaha mesti dibuat sebagai satu tanggungjawab kepada rakyat, apatah lagi pemimpin Umno Selangor cuba memfitnah kononnya Selangor membiarkan kegiatan maksiat berleluasa.

Tiada ulasan: