"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Senarai Calon Layak Tanding Jawatan Utama PKR

DAMANSARA 6 OKT: Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution hari ini mengumumkan kelayakan calon pada proses pemilihan parti peringkat Majlis Pimpinan Pusat (MPP).
Seramai tiga calon layak bertanding jawatan presiden, tujuh (timbalan presiden), 27 (naib presiden) dan 190 (Ahli MPP).

Bagi jawatan presiden, calon yang layak ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim, isterinya Datin Wan Azizah dan Datuk Zaib Ibrahim.

Kerusi timbalan presiden yang layak antaranya ialah Tan Sri Khalid Ibrahim, Tian Chua, Fuziah Salleh, Mohamed Azmin Ali, Datuk Zaid Ibrahim dan Mustapha Kamil Ayub.

Dalam pada itu, Saifuddin berkata, PKR turut meneliti beberapa cadangan penambahbaikan proses pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) yang akan berlangsung pada 29 Oktober hingga 21 Novermber nanti.

Antara cadangan yang diterima PKR termasuk proses pengundian disertai oleh wakil calon, selain memastikan nama ahli yang membayar yuran pada MPP terkandung di dalam senarai pengundian nanti.

"Ada calon-calon yang mencadangkan supaya proses pengiraan undi pada pemilihan pusat nanti disertai wakil calon. Itu kita terima dan tiada masalah dari sudut itu," kata beliau.

Tiada ulasan: