"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Yahudi benarkan agen MOSSAD tiduri musuh

satubenih
Undang-undang Yahudi membenarkan wanita-wanita mereka meniduri musuh bagi mendapatkan maklumat-maklumat penting yang boleh membawa kepada keselamatan Israel, kata seorang rabbi seperti yang dilaporkan dalam sebuah akhbar Isnin lalu.

Akhbar Yediot Aharonot melaporkan tentang satu artikel oleh Ari Shvat, seorang pakar undang-undang Yahudi, di mana beliau menyatakan bahawa ianya adalah sesuatu yang dibolehkan untuk mengadakan hubungan seks dengan “teroris” bagi mendapatkan maklumat yang boleh membawa kepada penangkapan mereka.

Kajiannya, yang hanya merujuk kepada agen-agen wanita, tersiar di bawah tajuk "Seks terlarang untuk Keselamatan Negara" dalam jurnal yang diterbitkan oleh sebuah institut kajian agama dalam blok penempatan  Gush Etzion berhampiran Jerusalem.

Ia mengaitkan cerita-cerita dalam Bible tentang wanita-wanita yang menggoda tentera musuh bagi mendapatkan maklumat berharga, sambil menambah bahawa “tugas seumpama itu paling sesuai diberikan kepada wanita-wanita yang tidak bermoral."

Dalam kes di mana seorang wanita itu terpaksa mengahwini tentera musuh bagi mendapatkan kepercayaannya, Shvat mencadangkan supaya wanita tersebut menceraikan suami sebenarnya terlebih dahulu.

Syor tersebut ditujukan kepada agensi perisikan Israel, Mossad, dan dianggap satu pengecualiaan kepada larangan penipuan dan seks di luar perkahwinan dalam agama. 

beritaislamglobal.blogspot.com

Tiada ulasan: