"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Otak Zul Kulim masuk ayaq?

Isu Seksualiti Merdeka - Contoh Buat Si Bingai Dlm UMNO
WFAUZDIN NS
TERLEBIH dahulu saya sekeluarga mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Eidul Adha kepada semua pembaca yang berugama Islam. Nampaknya disaat kita menyambut Hari Raya Korban ini, media pencacai terus memainkan kerja fitnah jahat mereka ke atas Pakatan Rakyat di dalam isu Seksualiti Merdeka.

Saya telah mengulas isu ini di dalam beberapa artikel, dan yang terkini saya menulis tentang bezanya S.Ambiga dengan anak Tun Mahathir yang memiliki Kilang Arak terbesar di Filipina. Baca di sini. Zul Kulim yang kini menjadi `pendekar' di dalam PERKASA masih laku kata-kata bodohnya di dalam media. S. Ambiga menjadi sasaran beliau dan paling membuktikan kebodohan Zul Kulim adalah apabila beliau menyamakan tuntutan BERSIH dengan Seksualiti Merdeka.

Walaupun secara jelas dan terang, Mursyidul Am PAS sendiri menyebut bahawa sokongan terhadap BERSIH 2.0 bukan kerana S.Ambiga yang kebetulan adalah Pengerusi BERSIH 2.0. Benar tetap disokong dan salah tetap ditentang, itulah beza perjuangan PR dengan Umno.

Untuk mencerahkan kepala otak pencacai Umno, saya ingin berikan contoh agar mereka faham isu yang media haprak telah memperbodohkan mereka. Mengapa PR sokong perjuangan BERSIH 2.0 yang S.Ambiga sebagai Pengerusinya dan mengapa kali ini kita menentang S.Ambiga di dalam isu Seksualiti Merdeka?

Contohnya mudah, hari ini seorang kawan kita Non Muslim mengajak kita bersamanya untuk bergotong royong membersihkan kawasan masjid, Adakah kita dibolehkan mengikutnya atau tidak? Jawapannya tentulah boleh, dan kita pun pergi bersamanya untuk program gotong royong tersebut. Keesokan harinya, kawan kita itu mengajak pula kita pergi gotong royong membina rumah pelacuran. Adakah kita sebagai orang Islam dibolehkan mengikutinya? Jawapannya tentulah tidak, kerana pelacuran itu diharamkan oleh ugama kita. Maka, kita tidak pergi bersamanya malahan cuba untuk mencegahnya dari melakukan kerja itu kerana pelacuran juga tidak dihalakan oleh mana-mana ugama.

Justeru itu, adakah boleh kita andaikan kerjasama kita bersama kawan kita di dalam gotong royong membersihkan kawasan masjid itu boleh disamakan dengan kemahuan kawan kita yang mahu membina rumah pelacuran itu? Jika kita andaikan bahawa isunya adalah sama, ertinya otak kita sudah ada `somethings wrong'. Inilah dia otak Zul Kulim yang mahukan orang ramai sama seperti otaknya. Sebab apa Zul Kulim boleh menjadi sebodoh itu? Jawapannya mudah, sebab jika beliau cerdik beliau tidak akan bersama dan bersekutu dengan Umno. Itu sahaja./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: