"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Di mana Izzati

Di mana Izzati
KUALA LUMPUR: Seorang pelajar tingkatan tiga sebuah sekolah di Taman Melawati, Siti Nur Izzati Mokhtar, 15 dilaporkan tidak pulang ke rumah selepas keluar ke sebuah pusat beli-belah di ibu negara, sejak Sabtu lalu.

Kakaknya, Fatimah Ihsan, 26, berkata, adik bongsu daripada tiga beradik itu meminta izinnya untuk keluar berdua bersama rakan sekolahnya dikenali sebagai Azizah.

Dia menghantar adiknya dan rakan ke Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Sri Rampai dan bercadang mengambilnya di pusat beli belah tersebut pada sebelah petang.

“Saya telefon dan mesej Izzati untuk mengambilnya tapi gagal dan sekitar jam 9 malam dia menghantar pesanan ringkas mengatakan dalam perjalanan pulang.

“Itulah kali terakhir saya dapat berkomunikasi dengan dia dan selepas itu hingga ke hari ini, kami sekeluarga gagal menghubunginya termasuk rakan yang keluar bersamanya pada hari tersebut,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Fatimah berkata, dia bimbang akan keselamatan adiknya yang tidak pernah meninggalkan rumah dalam tempoh yang lama.

“Sebelum ini, dia tiada masalah dan tak pernah tidur di rumah rakannya apatah lagi tidak pulang ke rumah.

“Biasanya dia hanya ke Wangsa Walk, cuma pada hari itu Izzati mahu ke sana kerana ingin cuba permainan di pusat beli belah berkenaan,” katanya.

Fatimah amat berharap mana-mana pihak yang mempunyai maklumat berkenaan Izzati boleh menghubunginya di talian 013-370 1104.
-sinarharian-

Tiada ulasan: