"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lima Adun PKR lompat parti untuk Khalid ambil alih Selangor hanya cerita dongeng

Azmin Ali
Azmin Ali Azmin berucap pada majlis pecah tanah & pelancaran rumah di Klang. - Foto Sinar Harian oleh NIZAM ZAIN
KLANG: Khabar angin mengatakan lima Adun PKR akan melompat parti dan menyokong Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dianggap hanya cerita dongeng semata-mata.

Menurut Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali, beliau tidak dapat mengiyakan khabar angin tersebut sambil mendakwa ia sebagai propaganda Umno dan BN.

‎"Itu cerita dogeng zaman purba, takkan saya nak mengiyakan cerita itu," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pecah Tanah dan pelancaran Rumah Selangorku 'Karya Residensi' di Kampung Jawa, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas khabar angin mengatakan Adun Pelabuhan Klang itu bakal kembali menerajui Selangor bagi mengganti Azmin susulan lima Adun Selangor dari PKR akan melompat parti.

Perkara itu timbul selepas ada dakwaan mengatakan berlaku satu perjumpaan sulit antara Abdul Khalid dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang diadakan di Jakarta.

Tindakan lima Adun PKR akan mendapat sokongan Pas dan Umno bagi membolehkan Abdul Khalid mendapat majoriti mudah untuk diangkat menjadi menteri besar semula.
-sinarharian-

Tiada ulasan: