"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno kecut perut: Siti Nurhaliza boleh tenggelam suara Umno

Khairil Ashraf 
Sokongan yang dibuat golongan artis dianggap merbahaya ke atas Najib.
siti, mahathir
PETALING JAYA: Kenyataan secara terbuka Penyanyi No 1 Negara Datuk Siti Nurhaliza Tarudin dan pelakon Rozita Che Wan atau Che Ta kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, menenggelamkan sokongan yang diterima Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak daripada ahli UMNO.

Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin berkata, sokongan yang dibuat secara ikhlas itu amat merbahaya ke atas Najib.

Atas sebab itu, ia tidak diketengahkan oleh akhbar perdana yang pro Najib.

“Jika tidak “ merbahaya” sokongan ini masakan semua akhbar diminta membenamkan berita ini. Bodohkah semua Ketua Pengarang akhbar sehingga tidak nampak nilai berita ini?

“Suara Siti Nurhaliza berada dihati pencintanya dan kejelitaan Rozita dalam kesederhanaannya menutup kejelitaan wanita-wanita yang berpakaian atau berbarang kemas berjuta ringgit. Sokongan dalam pilihanraya tidak hanya berasaskan kepercayaan politik.

Dalam entri terbarunya zamkata.blogspot.com, beliau menulis, artis seperti Siti Nurhaliza dan Che Ta mewakili suara rakyat dan fakta itu dikaitkan dengan kejatuhan Presiden Suharto sebagai Presiden Indonesia.

Katanya, lagu Singkong dan Keju telah membangkit perasaan marah rakyat republik itu presiden yang berkuasa lebih 30 tahun.

Sebelum ini, dalam albumnya Siti Norhaliza pernah mendendangkan lagu Lelaki yang dikatakan ditujukan khas kepada Dr. Mahathir dan Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat.
-fmt-

Tiada ulasan: