"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita Bukan Islam lindungi pasangan Islam dari dihina

Tranungkite
SYDNEY - AUSTRALIA. Seorang wanita muda membuat keputusan untuk membuka mulut untuk melindungi sepasang suami isteri beragama Islam yang dihina di dalam sebuah komuter, Rabu lepas.

Menurut Dailymail, Stacey Eden, 23, berasa tertekan dan marah selepas seorang wanita pertengahan umur menuduh pasangan Islam berkenaan sebagai 'penyokong pengganas'.

Eden turut merakam kejadian berkenaan dan memuatnaik video ke laman sosial Facebook.

"Dia (perempuan Islam) memakai hijab kerana (untuk) bersederhana, bukan untuk orang seperti anda yang akan duduk dan tidak menghormatinya," luah Eden dalam video tersebut.

Sementara itu, wanita pertengahan umur berkenaan kedengaran berterusan menghamburkan penghinaan terhadap suami isteri berkenaan.

"Tutup mulut awak! (Kalau) anda tidak ada benda elok untuk cakap, jangan cakap apa-apa." kata Eden.

Eden kemudian membuat keputusan untuk menemani pasangan Islam berkenaan yang kemudiannya turun di sebuah perhentian.

"Saya terlepas stesen saya kerana saya mahu memastikan mereka (pasangan Islam) selamat," kata Eden yang sedang dalam perjalanan ke rumahnya di Maskot ketika itu.

Menurut jurucakap polis, polis menggalakkan saksi kejadian supaya tampil membuat laporan dan mereka akan menyiasat kejadian berkenaan.

Tiada ulasan: