"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Coretan menyentuh hati daripada seorang suami

Coretan Mohd Fazlin terhadap isterinya yang syahid di Makkah.
Kota Bharu: Pilu hingga menyentuh hati sesiapa yang membacanya. Itu yang dapat diperkatakan mengenai satu coretan dalam Facebook Allahyarham Siti Nuroshlizan Zolkifli, 37, yang syahid selepas terkorban dalam tragedi kren tumbang di Masjidilharam, Makkah, Jumaat lalu.

Coretan dalam FB menggunakan nama Umi Basheer yang ‘viral’ itu dibuat suami Allahyarham, Mohd Fazlin Ismail, 37, selepas mendapat khabar duka isterinya terkorban dalam tragedi berkenaan.

Ketika dihubungi, di sini, Mohd Fazlin mengakui membuat coretan berkenaan khas untuk isterinya.

Bagaimanapun, dia tidak menyangka ia menjadi ‘viral’.

“Ketika ini saya dan ibu mentua menanti untuk mendapatkan visa ke Makkah,” katanya yang enggan mengulas lanjut mengenai coretannya itu.

Berikut coretan Mohd Fazlin:

Selamat jalan isteriku, umi memang layak digelar syuhada. Damailah kau di sana

“16 tahun masa kita bersama. Bukanlah mudah bahtera kehidupan yang kita bina bersama-sama dilayari. Pelbagai dugaan dan cabaran yang kita tempuhi bersama-sama.

16 tahun masa kita bersama, Umi sentiasa tabah dan sabar melayani pelbagai ragam dan perangai abah. Tidak sekelumit pun hilang kesetiaan Umi pada abah.

16 tahun masa kita bersama, kini Umi telah pergi buat selama-lamanya. Tiada orang yang paling bertuah di dunia ini abah rasakan selain daripada abah mempunyai seorang isteri yang solehah seperti Umi.

Kini, kami kehilangan sesuatu yang amat besar dalam kehidupan kami. Tetapi takdir tuhan mengatasi segalanya dan kami seikhlas hati redha dengan ketentuanNya dan bersyukur perginya Umi sebagai seorang syuhada.

InshaAllah, abah akan penuhi hajat yang sentiasa Umi luahkan. Anak-anak abah akan isi dengan ilmu akhirat yang secukup-cukupnya. Biarlah suatu hari nanti anak-anak kita akan bergelar hafiz dan hafizah.

Moga-moga abah, kakak, adik dan Eiman dapat bertemu kembali dengan Umi di Sana nanti.

Abah halalkan dan ampunkan segala dosa-dosa Umi. Umi bagaikan kain putih bersih dan bagaikan bayi yang baru lahir bagi abah. Abah redha dengan segala-galanya.

Damailah Umi di sana.
-hmetro-

Tiada ulasan: