"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini kembar Ahmad Maslan?

Jusof Kalla disamakan fikiran dengan Ahmad Maslan
FMT Reporters
Jusof-Kalla)cmt_600
PETALING JAYA: Kenyataan Naib Presiden Indonesia, Jusof Kalla mengenai rungutan negara jiran terhadap masalah jerebu dianggap tidak bijak dan dikatakan sama taraf dengan pemikiran Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan.

Reaksi itu diberikan selepas pengendali Facebook, Saya Sayang Tun Dr. Mahathir Mohamad memuat naik statusnya berhubung isu itu

“Naib Presiden Indonesia, Jusof Kalla berkata, Malaysia dan Singapura seharusnya bersyukur kerana dapat menikmati 11 bulan udara segar berbanding 1 bulan jerebu, dan bukannya terus mengkritik Indonesia. Rupanya penyakit ini pun ada pada menteri di luar negara. Hebat,” tulisnya.

Ia kemudian mendapat pelbagai komen.

“Aku ingat dekat menteri Malaysia je ada penyakit ni..rupanya sampai Indonesia pon ada jugak..takpe Ahmad Maslan YNWA,” tulis Harris Amran pada ruangan komen.

Dalam laporan yang disiarkan portal akhbar The Straits Times Singapore, Jusuf membuat kenyataan meminta negara jirannya, Malaysia dan Singapura berhenti merungut dengan masalah jerebu yang berpunca dari Indonesia.

“Selama 11 bulan mereka menikmati udara segar daripada Indonesia dan mereka tidak perna bersyukur.

“Mereka baru merasa sebulan dan mereka merungut,” tulisnya yang diipetik daripada Jakarta Globe dan kemudian disiarkan portal akhbar The Straits Times Singapore.

1 ulasan:

powertrain1648 berkata...

Aku igt anuar tahir tadi....sori...salah org