"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lagi musibah di Mekah: Dua jemaah cedera kebakaran bilik hotel

Dua jemaah cedera kebakaran bilik hotel di Makkah
Dua jemaah cedera kebakaran bilik hotel di Makkah Dua jemaah cedera kebakaran bilik hotel di Makkah
MAKKAH - ARAB SAUDI. Lebih 1,000 jemaah haji telah dipindahkan dari sebuah hotel di Makkah selepas kebakaran berlaku di salah sebuah daripada bilik hotel berkenaan, menurut pihak berkuasa pertahanan awam Arab Saudi.

Kebakaran bermula di tingkat 16 sebuah bangunan 20 tingkat di kawasan kejiranan Aziziya di sini semalam.

Memetik Al Jazeera, sekurang-kurangnya dua jemaah cedera dalam kejadian itu.

Pihak berkuasa bagaimanapun tidak mendedahkan hotel tersebut.

Kemalangan itu berlaku beberapa hari selepas kren tumbang di Jumaat lepas, membunuh sekurang-kurangnya 111 jemaah dan mencederakan lebih daripada 390.
-sinarharian-

Tiada ulasan: