"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gorila enggan lepas anak yang sudah seminggu mati (Gambar)

Gorila enggan lepas anak yang sudah seminggu mati

Gorila enggan lepas anak yang sudah seminggu mati Gorila enggan lepas anak yang sudah seminggu mati.
FRANKFURT - JERMAN. Sebuah gambar yang menunjukkan seekor gorila yang masih mengendong anaknya yang telah mati sejak seminggu mengundang simpati dan membuktikan ikatan yang kuat antara ibu dan anak.

Gorila yang diberi nama Shira dilihat mundar-mandir di sekitar sangkarnya di Zoo Frankfurt, Jerman sambil mengendong anaknya yang telah mati.

Shira dilihat tidur dengan meletakkan anaknya di dada dan akan cuba untuk membangunkan anaknya itu setiap pagi.

Pengarah Zoo, Manfred Niekisch berkata, keadaan anak gorila itu masih baik pada Khamis pagi namun apabila waktu petang ia tiba-tiba mati, tanpa menunjukkan sebarang tanda.

"Kami masih tidak tahu mengenai punca kematian anak gorila itu," katanya dipetik Metro.uk

Menurut Manfred lagi, ikatan gorila dan bayi amat rapat.

"Shira memerlukan masa dan ruang untuk menerima kehilangan bayinya itu," katanya lagi.

Penjaga zoo akan memasuki sangkar mengambil haiwan itu untuk mengetahui punca kematian selepas Shira bersedia untuk melepaskan anaknya itu

Anak gorila tersebut mati selepas seminggu dilahirkan.
-sinarharian-

Tiada ulasan: