"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ramai warga tua ditipu kata rombongan ke Putrajaya sambut Hari Malaysia rupanya ke perhimpunan baju merah

Netizen: Bapa mertua ditipu sertai 'baju merah' 
Netizen: Bapa mertua ditipu sertai 'baju merah'
Foto OhBulan
"BAPA mertua saya juga ditipu, dikatakan ada rombongan ke Putrajaya, tapi sampai di Kuala Lumpur, disuruh pakai baju merah dan ikut perarakan dari Masjid Negara," kata Qystina dipetik laporan OhBulan.

Demikian luahan seorang netizen termasuk beberapa lagi pelayar laman sosial mendakwa ibu, bapa atau saudara mereka ditipu untuk sertai himpunan tersebut.

"Lain kali tolong jujur. Beritahu cerita sebenar. Bukan menipu orang tua, cakap untuk kehadiran sambutan Hari Malaysia," kata Rie di Facebook.

Himpunan Baju Merah yang berlangsung semalam dianjurkan sebagai reaksi terhadap perhimpunan Bersih 4.0 pada 29 dan 30 Ogos lepas.

Terdapat sekumpulan peserta himpunan itu dikatakan cuba merempuh kawasan perniagaan di Jalan Petaling sehingga pasukan Polis Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa melepaskan tembakan meriam air.
-sinarharian-

1 ulasan:

Unknown berkata...

Lain kli bgitau org tua korang awal awal lgi... jgn dok tuhan kn UMNO tu lagi