"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anggota parlimen MIC kantoi taja baju merah (Gambar)

MP MIC 'terperangkap' selepas taja baju merah
Anggota parlimen MIC P Kamalanathan menjadi perhatian selepas terdedah maklumat pusat khidmat wakil rakyatnya menaja 220 kemeja-T untuk perhimpunan esok.

Wakil rakyat Hulu Selangor itu diminta menjelaskan isu itu selepas seorang peserta himpunan esok berterima kasih padanya di Facebook susulan sumbangan itu dan meminta pihak lain mengambil kemeja-T itu di pejabatnya.

Kamalanathan menjelaskan bahawa pegawainya memberi bantuan berkaitan kemeja-T itu dan ruang pejabat dengan niat baik membantu NGO tanpa mengetahui ia acara apa.

“Kami akan lebih berhati-hati pada masa akan datang supaya insiden seperti ini tidak berlaku.

“Saya hendak tegaskan saya tidak menyokong perhimpunan yang mempunyai cenderung menyentuh mana-mana kaum atau bertentangan dengan undang-undang,” kata Kamalanathan.

Timbalan menteri pendidikan itu berkata sebagai anggota parlimen beliau menerima pelbagai permohonan sumbangan, termasuk penajaan daripada pemimpin-pemimpin masyarakat dan NGO di Hulu Selangor.

Presiden MIC Dr S Subramaniam berkata terdapat risiko perhimpunan itu membawa ke arah insiden tidak diingini dan menjejaskan kestabilan politik, ekonomi dan keharmonian kaum.

Parti-parti komponen BN tidak sependapat dalam isu perhimpunan Rabu ini tetapi bersetuju untuk tidak bersetuju dalam isu itu, kata Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: