"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini jadinya kalau pilih Ahli Parlimen yang tak berapa cerdik

MP Pas Kuala Krai tanya menteri jalan bawah bidang kuasa kerajaan negeri

FAZLI RADZI

Tanggungjawab penyenggaraan jalan di bawah bidang kuasa kerajaan negeri tetapi Ahli Parlimen bertanyakan kepada menteri.

Itu yang terjadi pada Abdul Latiff Abdul Rahman (Pas-Kuala Krai) dalam pertanyaan lisan semalam kepada Menteri Kanan Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof.

Abdul Latiff bertanyakan kerajaan bercadang untuk membaiki kerosakan Jalan Dabong-Jelawang dan berapa kos bagi tujuan tersebut.

Walau bagaimanapun, Fadillah memaklumkan laluan tersebut bukan jalan persekutuan.

“Untuk makluman Ahli Yang Berhormat, hasil semakan Kementerian ini bersama pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) terhadap status Jalan Dabong-Jelawang, didapati bahawa laluan tersebut merupakan Jalan Negeri iaitu laluan D29 dan tanggungjawab penyenggaraan jalan adalah di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri,” jelasnya.

Tiada ulasan: