"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lokman Adam 'belasah' Rais Yatim

Kluster mahkamah atau penjenayah yang diselamatkan lebih mulia, soal Lokman Adam 

FAZLI RADZI

Datuk Lokman Noor Adam malam tadi tampil mempersoalkan saranan Tan Sri Dr Rais Yatim agar ahli Dewan Negara dan Dewan Rakyat yang menghadapi pendakwaan di mahkamah, digantung sementara menunggu kes mereka selesai.

Lokman yang merupakan bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno itu menempelak Yang Dipertua Dewan Negara berkenaan dengan menggesa Rais menilai diri terlebih dahulu.

“Mana lebih mulia? Kluster mahkamah atau kluster penjenayah yang diselamatkan oleh politikus setelah mereka bersetuju menjadi barua kepada pihak tertentu?

“Dia kena cermin diri sendiri. Saya ambil contoh paling mudah, beliau yang sebelum ini ada kes dengan amahnya sendiri, kalau beliau didakwa di mahkamah, adakah beliau akan mengeluarkan kenyataan bahawa beliau juga wajar digantung dan tidak dibenarkan memegang jawatan?

“Itu kita kena tanya kepada Rais Yatim,” tegasnya dalam siaran di saluran YouTube miliknya malam tadi.

Tiada ulasan: