"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes rogol, liwat, bunuh kerani: Suspek disambung reman 6 hari

FMT Reporters

PETALING JAYA: Perintah reman ke atas seorang lelaki yang dipercayai terbabit dalam kes rogol, liwat dan bunuh seorang kerani di Taman Seruling Emas dekat Nibong Tebal pada Sabtu lalu, dilanjutkan enam hari lagi.

Perintah bermula hari ini sehingga Khamis depan terhadap suspek berusia 29 tahun itu dikeluarkan oleh Majistret Muhammad Firdaus Abdul Wahab.

Terdahulu, suspek yang berpakaian lokap warna ungu tiba di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam, Pulau Pinang pada jam 9.45 pagi sambil diiringi beberapa anggota polis, menurut laporan Harian Metro.

Media sebelum ini melaporkan mengenai penemuan mayat seorang wanita berusia 40 tahun ditemui di bawah katil dalam bilik rumah dua tingkat dalam keadaan tidak berbaju, dalam kejadian Sabtu lalu.

Insiden terbongkar selepas kenalan mangsa yang ingin berjumpa mangsa terserempak dengan seorang lelaki tidak dikenali keluar dari rumah mangsa lalu menelefon kakak mangsa memaklumkan perkara berkenaan.

Hasil pemeriksaan yang dijalankan polis menjumpai mangsa di bilik bahagian tingkat bawah dalam keadaan terbaring.

Polis kemudiannya berjaya menjejaki suspek yang bersembunyi tidak jauh dari lokasi kejadian sebelum dia ditahan kira-kira jam 10 malam.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Tiada ulasan: