"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sudahlah kempunan seks, RM13,300 pula lesap diperdaya sindiket perkhidmatan seks ‘online’

FMT Reporters

PETALING JAYA: Terpengaruh dengan tawaran perkhidmatan seks yang ditawarkan secara dalam talian oleh seorang wanita, seorang pekerja swasta di Butterworth kerugian lebih RM13,000 selepas diperdaya sindiket penipuan yang menawarkan perkhidmatan itu.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Noorzainy Mohd Noor berkata, dalam kejadian semalam mangsa lelaki berusia 30-an itu dikatakan terjerat dalam penipuan tersebut selepas berkenalan dengan seorang wanita melalui aplikasi sosial, Line.

Noorzainy berkata, mangsa yang berhasrat mendapatkan perkhidmatan seks ditawarkan wanita itu kemudiannya dihubungi individu lain sebagai ejen melalui aplikasi WeChat.

“Mangsa telah diminta membuat pembayaran melalui tambah nilai kredit virtual, Razer Gold di kedai serbaneka dan dijanjikan untuk mendapat khidmat seks di sebuah kondominium di Raja Uda, Butterworth.

“Lelaki itu turut telah membuat pembelian Razer Gold secara berperingkat sehingga mencecah RM13,300 dan menyerahkan nombor pin tambah nilai kepada suspek melalui WeChat,” katanya kepada pemberita memetik laporan Kosmo.

Noorzainy berkata, mangsa bagaimanapun menyedari dia ditipu selepas suspek gagal dihubungi sejurus dia membuat pembayaran tersebut dan tampil membuat laporan polis semalam.

Katanya, kes itu disiasat di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu.

Tiada ulasan: