"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hadi, dua lagi duta khas kekal

FAZLI RADZI

Pelantikan Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Asia Tengah bertaraf menteri terus disambung.

Keputusan tersebut dicapai dalam mesyuarat Kabinet pertama yang dipengerusikan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob semalam.

Jawatan Datuk Seri Tiong King Seng sebagai Duta Khas ke China juga kekal, kata Pejabat Perdana Menteri.

“Datuk Seri Richard Riot juga kekal sebagai Duta Khas ke Asia Timur,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Hadi, 74, yang juga Presiden Pas dilantik memegang jawatan itu semasa pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional (PN) pada 2 April tahun lalu.

King Sing pula memegang jawatan tersebut bertaraf menteri sejak dilantik 20 April tahun lalu.

Presiden Parti Demokratik Progresif (PDP) itu berperanan memperkukuh hubungan dua hala antara Malaysia dan China, khususnya dalam bidang perdagangan dan pelaburan.

Ahli Parlimen Bintulu itu pernah berkhidmat sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Asia Timur pada tahun 2014 hingga 2018.

Sementara itu, Richard Riot yang merupakan Timbalan Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dilantik jawatan tersebut pada 16 Mei 2020.

Tiada ulasan: