"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siddiq Fadzil meninggal dunia

Malaysiakini 

image placeholder

Bekas Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Dr Siddiq Fadzil meninggal dunia kira-kira jam 6.32 petang tadi selepas beberapa minggu bertarung dengan Covid-19.

"Ustaz Dato Dr Siddiq Fadhil (USF) telah kembali menemui Penciptanya pada jam 6:32 petang Selasa 31 Ogos 2021.

"Jenazah Allahyarham masih berada di hospital dan urusan seterusnya akan di maklumkan kelak. Al-Fatihah," kata pimpinan Wadah, Abim & PKPIM mewakili keluarga Allahyarham dalam satu kenyataan.

Allahyarham pernah menjadi Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) dan Presiden Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) pada sekitar tahun 1970an, presiden ketiga Abim dan juga bekas Presiden Wadah Pencerdasan Umat (Wadah).

Tiada ulasan: