"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar memberi seribu makna

MALAYSIA DATELINE

Gambar yang dimuat naik oleh ahli parlimen Jelutong, RSN Rayer yang menaikkan bendera Malaysia, Jalur Gemilang sempena Hari Merdeka hari ini menarik perhatian ramai.

Bukan bendera itu yang menarik tetapi latar belakang gambar beliau itu iaitu gambar Karpal Singh, bekas ahli parlimen Jelutong dan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, bekas Mursyidul Am Pas yang paling popular.

Bagaimanapun, ramai tidak melihat perkara itu tetapi lebih melihat siapa yang membawa bendera itu.

“Kadangkala manusia itu masih belum boleh bersedia menerima mesej yang disampaikan tetapi amat tertarik dengan pembawa mesej !!!” kata ahli parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin ketika mengulas gambar itu.

Rayer terkenal dengan tingkah lakunya di Dewan Rakyat yang sentiasa mengacau pemimpin kerajaan.

Beliau dikenali penyokong kerajaan sebagai pengacau di Dewan Rakyat.

Tiada ulasan: