"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Keputusan Pas guna logo PN ertinya lawan BN di PRN Melaka dan PRU15

MALAYSIA DATELINE

Keputusan Pas menggunakan lambang Perikatan Nasional (PN) bermakna Pas akan melawan BN bukan sahaja di PRN Melaka bahkan di PRU15 nanti.

Ketua Penerangan Barisan Nasional (BN) Selangor, Isham Jalil berkata, keputusan Pas ini juga bererti menolak kerjasama dengan Umno sekali gus akan ada pertandingan tiga penjuru berhadapan dengan BN.

Katanya, BN sudah menjangka tindakan Pas ini dan pihaknya juga sudah bersedia dengan keputusan Pas itu.

“Umno sebelum ini hulur tangan dan buka jalan untuk tubuh Muafakat Nasional dengan Pas dan kita galakan mereka guna lambang mereka sendiri iaitu bulan yang menjadi indentiti mereka sekian lama.

“Bahkan kita tidak suruh mereka tinggalkan identiti mereka seperti yang disuruh oleh Bersatu apabila Bersatu memaksa Pas untuk guna lambang PN,” katanya dipetik sumberkini.my.

Isham juga percaya semua ahli dan penyokong Pas serta akar umbi untuk tidak bersetuju meninggalkan lambang bulan mereka dalam pilihan raya kemudian guna lambang parti lain.

Terdahulu, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Mesyuarat Jawatankuasa Kerja parti itu telah meluluskan penggunaan lambang PN pada PRN Melaka yang berlangsung pada 20 November depan.

Ketiadaan lambang Pas pada PRN Melaka yang dijangka menyaksikan pertembungan tiga penjuru membabitkan calon daripada Barisan Nasional (BN), PN dan Pakatan Harapan (PH).

Tiada ulasan: