"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sabar, jawatan ini berat, pesan Mohamad Sabu kepada ketua pemudanya

MALAYSIA DATELINE

“Sabar. Jawatan ni berat dan di depan penuh cabaran tapi bersabarlah dan banyak memohon pertolongan Allah.”

Itulah pesanan Presiden AMANAH, Haji Mohamad Sabu kepada Ketua Pemuda AMANAH yang baharu, Mohd Hasbie Muda.

Pesanan ini dicatatkan Hasbie, yang baharu dipilih sebagai Ketua Pemuda AMANAH, menerusi facebook beliau semalam.

Hasbie, graduan Universiti Malaya dan penulis buku profilik ini dipilih oleh AJK Pemuda AMANAH dalam satu pemilihan yang dibuat pada 23 Oktober lepas selepas pemergian bekas ketuanya, Shazni Munir Mohd Ithnin.

Shazni yang juga Ketua Pemuda Pakatan Harapan, meninggal selepas tewas berjuang melawan virus Covid-19 6 Ogos lepas.

Menurut Hasbie, pesanan agar bersabar ini diterima beliau dari Mohamad Sabu sebaik sahaja beliau dipilih sebagai ketua pemuda.

“Malam selepas Abang (Hasbie) dipilih jadi KP hari tu, orang pertama yang Abang gi jumpa sebenarnya Presiden parti Abang lah, YB Mohamad Sabu,” kata Hasbie.

Dalam pertemuan itu, Mohamad menekankan pasal keadilan sosial yang perlu diperjuangkan AMANAH.

“Bang Mat ni sempoi betul. Memang senang jadi anak buah dia. Tak rasa tertekan tapi dalam masa yang sama akan push diri kita untuk buat yang terbaik.

“Satu pesanan yang Abang rasa paling terkesan daripada Bang malam tu adalah sabar. Jawatan ni berat dan di depan penuh cabaran tapi bersabarlah dan banyak memohon pertolongan Allah.

“Terima kasih Bang Mat,” kata Hasbie dalam catatan itu.

Antara buku yang ditulis Hasbie adalah Mahasiswa Bangkit, Kemenangan Yang Tertangguh, Pas dan Pilihan Raya dan Politik Terengganu Perkembangan dan Pergolakan.

Tiada ulasan: