"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jabatan Penjara nafi dakwaan Najib ditahan di rumah, bukan dalam sel

Malaysiakini 

story-image

Jabatan Penjara Malaysia menyangkal khabar angin bahawa bekas perdana menteri Najib Razak tidak menjalani hukumannya di dalam sel penjara.

Maklumat tidak sahih. Hentikan penyebarannya," kata jabatan itu secara ringkas di Facebook hari ini.

Hantaran itu turut melampirkan tangkap layar pesanan WhatsApp yang membuat dakwaan itu, dengan memetik sumber tidak bernama yang kononnya bekerja di Kompleks Penjara Kajang.

Sebaliknya, menurut pesanan itu, Najib didakwa ditempatkan di sebuah rumah di kompleks tersebut yang sepatutnya digunakan oleh "pegawai kanan penjara".

Najib mula menjalani hukuman penjara pada 23 Ogos lalu setelah Mahkamah Persekutuan menolak rayuan terakhirnya untuk mengetepikan sabitan dan hukumannya di atas pertuduhan salah guna kuasa, pecah amanah jenayah dan pengubahan wang haram.

Pertuduhan itu berkaitan dana SRC International berjumlah RM42 juta yang dipindahkan ke akaun peribadinya.

Najib merupakan bekas perdana menteri pertama Malaysia yang dihukum penjara. Selain itu, dia kini juga sedang berdepan empat perbicaraan jenayah yang lain.

Tiada ulasan: