"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penoreh getah jadikan rumah ‘port’ pelacuran jual janda serendah RM50, langganan dibuat di WeChat

SITI NUR ZAWANI MISCON

Kegiatan haram seorang penoreh getah yang menjadi bapa ayam sejak dua bulan lalu terbongkar apabila didapati menggunakan rumah persendirian sebagai lokasi pelacuran menjual janda Indonesia.

Penoreh getah itu menjadikan rumah yang disewanya di Kampung Baru, Jementah, Segamat sebagai lokasi untuk ‘hidung belang’ mendapatkan khidmat pelacuran dengan harga mampu milik, lapor Kosmo!

Dari siasatan awal, bayaran sebanyak RM50 dikenakan untuk setiap perkhidmatan seks yang ditawarkan kepada pelanggan dan temu janji dibuat melalui aplikasi WeChat.

Menurut Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Ahmad Zamry Marinsah berkata, dalam serbuan kira-kira pukul 4.50 petang itu berjaya menahan seorang lelaki warga emas berusia 72 serta dua wanita warga asing Indonesia berstatus ibu tunggal berusia 41 dan 42 tahun.

“Semasa serbuan, terdapat tiga orang pelanggan berusia antara 50an hingga 60an warga tempatan ditahan bagi membantu siasatan.

“Kesemua pelanggan tersebut sedang leka memilih pasangan masing-masing tanpa menyedari kehadiran anggota polis sewaktu serbuan,” katanya memetik laporan Kosmo!.

Menurut Ahmad Zamry, siasatan mendapati, suspek menyewa rumah tersebut dengan kadar RM450 setiap bulan dan menawarkan khidmat seks kepada pelanggan dengan harga RM50.

“Polis turut merampas peralatan yang disyaki digunakan untuk kegiatan pelacuran antaranya enam telefon bimbit pelbagai jenama, lima keping kondom, dua kondom telah digunakan, dua botol minyak urut dan satu bungkus tisu basah selain wang tunai RM500,”ujarnya

Kesemua suspek direman antara sehari hingga empat hari sehingga 7 September untuk siasatan mengikut Seksyen 372B, 372A Kanun Keseksaan, 39 (b) Peraturan Imigresen 1963 dan 55B Akta Imigresen 1959/63.

Tiada ulasan: