"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini betul-betul kerja gila

Guru Matematik, kerani diikat dan dibelasah pelajar gara-gara berang terima gred rendah

DANIAL HAKIM

Tiga lelaki terdiri daripada guru Matematik dan kerani sebuah sekolah di India diikat pada sebatang pokok dengan tali merah dan dibelasah pelajar menggunakan kayu gara-gara berang menerima gred rendah dalam peperiksaan.

Puluhan pelajar dengan membawa batang kayu berada di sekeliling mereka dalam sejumlah gambar dan video yang tular dalam media sosial. Bagaimanapun, tiada rakaman kamera menunjukkan pukulan itu berlaku.

Kejadian mengejutkan itu berlaku di Scheduled Tribe Residential School di Dumka, Jharkhand, lapor Oddity Central dipetik Utusan Malaysia.

Klip video yang tular menunjukkan berlakunya perang mulut antara kumpulan pelajar dengan beberapa orang daripadanya memegang kayu sepanjang kira-kira satu meter.

Dikatakan, pelajar berkenaan memperdaya dua individu itu dengan kononnya hendak membincangkan markah peperiksaan Matematik Kelas 9 yang diperoleh mereka baru-baru ini.

“Pelajar berkenaan dipercayai bertindak luar batas dengan mengikat kakitangan sekolah itu pada pokok dan memukul mereka,” kata laporan itu.

Salah seorang daripada mangsa turut memberi keterangan dalam keadaan kepalanya berbalut yang menunjukkannya dipukul dengan kayu pemukul.

Tiada ulasan: