"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Askar mengamuk tembak mati 4 rakan

Bernama

MANILA: Empat terbunuh dan seorang lagi parah selepas seorang askar mengamuk dan melepaskan tembakan ke arah rakannya yang sedang tidur di sebuah kem tentera di utara Mindanao di selatan Filipina pada Sabtu, lapor Xinhua memetik tentera Filipina.

Penembak berkenaan kemudian ditembak mati.

Kejadian dilaporkan berlaku kira-kira 1.10 tengah hari waktu tempatan di Kem Evangelista di Cagayan de Oro City.

Empat mangsa itu maut di tempat kejadian, kata pegawai bertugas Alden Brinas dipetik sebagai berkata.

Selepas tembakan awal, lelaki bersenjata itu cuba memasuki bilik lain namun dihalang dua anggota lain yang kemudiannya berjaya merampas senjata api dan menembak suspek hingga mati, kata BriƱas.

Anggota yang cedera parah kini menjalani rawatan di hospital tempatan.

Brinas tidak menyatakan punca lelaki itu mengamuk dan siasatan masih dijalankan.

Tiada ulasan: