"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kereta terbalik lepas langgar bonggol, penyamun ‘rembat’ pula Myvi polis untuk larikan diri

WAN SITI AMINAH

Sebuah rakaman yang memaparkan seorang lelaki ditembak sebelum berjaya melarikan diri dengan kereta Produa Myvi tular di media sosial baru-baru ini.

Video kejadian tembak-menembak yang dipercayai berlaku di Klang, Selangor itu dimuat turun di akaun Facebook milik info.semasa.

Percaya atau tidak, kenderaan yang digelar ‘King’ itu sebenarnya kepunyaan detektif yang ditugaskan untuk menangkapnya.

Kejadian itu bermula apabila polis mengejar suspek yang memandu proton Inspira itu dari daerah Banting menuju ke Klang.

Apabila memasuki kawasan Masjid Kampung Pendamar, suspek yang sempat melanggar kereta polis itu bertindak memandu secara merbahaya.

Suspek kemudian terbabas di tepi jalan kampung itu setelah melanggar bonggol jalan dengan kelajuan yang tinggi.

Turut melanggar kenderaan orang awam, lelaki yang berusia 31 tahun itu meninggalkan kenderaannya untuk melarikan diri.

Mula berlari ke kawasan kampung, polis kemudian memberhentikan ‘King’ di belakang Inspira yang terbalik itu bagi mengejar suspek.

“Setelah itu, suspek kembali ke lokasi tempat kereta suspek terbabas dan masuk ke dalam kereta yang digunakan oleh pasukan polis.

“Pada masa tersebut anggota polis yang mengejar suspek telah melepaskan beberapa das tembakan.

“Ini adalah untuk mengelakkan suspek melarikan diri dan mengancam nyawa orang awam,” kata ACP Cha Hoong Fong.

Cha yang merupakan Ketua Polis Daerah Klang Selatan itu berkata suspek yang berjaya melepaskan diri itu telah ditahan di kawasan Jalan Kem, Pelabuhan Klang.

Tiada ulasan: