"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat bayi ditemukan di pekarangan masjid

Malaysiakini 

Mayat bayi perempuan dipercayai baru dilahirkan ditemukan di pekarangan Masjid Kariah Kampung Sri Jemapoh, Juasseh, Kuala Pilah dekat Seremban petang tadi.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah Supt Amran Mohd Gani berkata polis menerima maklumat pada pukul 4.35 petang daripada seorang lelaki berhubung penemuan mayat bayi yang dibalut dengan kain dan diletakkan di dalam beg berwarna kuning.

“Kita percaya bayi perempuan tersebut baru dilahirkan dalam tempoh 24 jam. Siasatan terperinci sedang dilakukan berhubung kes ini.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian," katanya dalam kenyataan malam tadi.

Beliau meminta mana-mana individu yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian itu supaya tampil bagi membantu siasatan atau menghubungi hotline Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Pilah di talian 06-4842999 atau ke balai polis berhampiran.

- Bernama

Tiada ulasan: