"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lepas 25 tahun, Anwar jejak kaki ke pejabat Umno malam ini

Malaysiakini

Anwar Ibrahim dilaporkan akan menjejakkan kaki di ibu pejabat Umno di Kuala Lumpur malam ini, setelah kira-kira 25 tahun selepas dipecat daripada parti itu pada 1998.

Perdana menteri dilapor akan hadir kira-kira jam 8.30 malam bagi mempengerusikan mesyuarat pertama Sekretariat Kerajaan Perpaduan, yang melibatkan wakil-wakil parti-parti kerajaan.

Perkara itu disahkan oleh seorang jurucakap sekretariat kepada Berita Harian.

Selain Anwar, kehadiran DAP juga menjadi tumpuan memandangkan konflik lama parti itu dan Umno sebelum ini.

Pejabat Umno menjadi pejabat urusan sekretariat itu yang diketuai oleh Ketua Pemudanya Asyraf Wajdi Dusuki.

Sekretariat itu ditubuh bagi membincangkan perjalanan kerajaan dan langkah ke hadapan, termasuk soal kerjasama politik serta janji-janji dalam manifesto parti-parti kerajaan.

Malaysiakini sedang cuba mendapatkan pengesahan dan butiran lanjut berkaitan mesyuarat malam ini.

Sementara itu, pemimpin Pakatan Harapan (PH) akan bermesyuarat terlebih dahulu petang ini, sebelum bertemu parti-parti kerajaan lain malam ini.

Tiada ulasan: