"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saman je jangan biar walaun ni

Permohonan maaf untuk jaga nama baik PM, kata anak Razman
Malaysiakini
story-image

Anak lelaki kepada Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria mempertahankan permohonan maaf yang dibuat bapanya kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Menurut Muhammad Rif'aat Razman, permohonan maaf itu dilakukan untuk "menjaga nama baik perdana menteri."

Katanya, kedua-dua pihak bersetuju menyelesaikan kes itu di luar mahkamah dan ia bukan penyelesaian sebelah pihak.

"Kedua-dua pihak setuju tarik kes masing-masing. Bukan kes sebelah pihak.

"Kalau nak panjang kes, lagi banyak pekung dibuka.

"Sebab Anwar ada kes yang sudah disabitkan bersalah dan dijatuhkan hukuman. Kedua-dua belah pihak setuju kes ditutup, untuk jaga nama Anwar sebagai PM. Selesai," katanya yang juga ketua pemuda PAS Lenggong dalam satu komen di Facebook semalam.

Semalam Razman yang juga Adun Gunong Semanggol membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Anwar di Mahkamah Tinggi Ipoh kerana mendakwa perdana menteri itu membawa agenda LGBT ketika kempen pilihan raya umum tahun lepas.

Menurut peguam Anwar, SN Nair, permohonan maaf itu adalah sebahagian daripada perjanjian penyelesaian antara Razman dan anak guamnya.

Permohonan maaf itu dibuat selepas Anwar, yang juga Ahli Parlimen Tambun, mengeluarkan surat tuntutan kepada Razman bagi menuntut ganti rugi sebanyak RM5 juta dan permohonan maaf secara terbuka berhubung dakwaan bahawa dia membawa agenda LGBT dan menjadi boneka DAP.

Razman juga berjanji tidak akan mengulangi dakwaan tersebut pada masa hadapan.

Ketika dihubungi, Nair berkata mereka "sedar" dan sedang memantau komen Muhammad Rif'aat.

Pihaknya juga sedang berhubung dengan peguam Razman mengenai perkara itu, katanya kepada Malaysiakini.

Tiada ulasan: