"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami buat aduan polis isteri kahwin tiga

KOSMO!

JAKARTA – Seorang wanita dalam lingkungan usia 30-an ditangkap polis selepas suaminya membuat aduan bahawa isterinya berkahwin buat kali ketiga, lapor portal berita TribunJatim semalam. 

Wanita itu menikah dengan lelaki-lelaki lain tanpa pengetahuan dan persetujuan si suami menyebabkan dia membuat laporan terhadap isterinya itu di sebuah balai polis di Tulangbawang Barat.

Menurut seorang pegawai polis, si suami sakit hati dan merasa dikhianati kerana isterinya berkahwin lagi dan dilakukan secara diam-diam tanpa persetujuannya.

Wanita itu didakwa berkahwin kali ketiga selepas menunjukkan dokumen perceraiannya dengan suaminya sedangkan mereka sudah berkahwin sejak tahun 2020 lagi.

Setelah pihak polis menjalankan siasatan, pihaknya mendapati si isteri disyaki melakukan perbuatan tersebut dan dia ditahan di pusat tahanan polis Tulangbawang Barat.

Wanita itu disyaki melanggar undang-undang Indonesia dan boleh dihukum penjara tujuh tahun, kata pegawai polis tersebut. – Agensi

Tiada ulasan: