"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua ditemukan rentung dalam kebakaran 16 rumah setinggan

Muhaamad Hafis Nawawi
bhnews@bh.com.my
Dua lelaki ditemukan rentung dalam kejadian kebakaran rumah setinggan di Jalan Klang Lama pagi tadi. - Foto ihsan bomba
Dua lelaki ditemukan rentung dalam kejadian kebakaran rumah setinggan di Jalan Klang Lama pagi tadi. - Foto ihsan bomba
KUALA LUMPUR: Dua lelaki ditemukan rentung dalam kejadian kebakaran 16 rumah setinggan di Jalan Klang Lama, di sini, pagi tadi.

Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kuala Lumpur, memaklumkan pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 4.57 pagi, sebelum anggota bersama jentera dikejarkan ke lokasi kejadian.

Komander Operasi, Armdan Mahat, berkata seramai 46 anggota dan pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Seputeh dibantu BBP Jalan Hang Tuah, BBP Sentul, BBP Sri Petaling, BBP Pantai, BBP Sri Hartamas, BBP Taman Tun dan BBP Keramat digerakkan ke lokasi.

Beliau berkata, sejurus tiba di lokasi anggota bomba mendapati kebakaran membabitkan 16 unit rumah setinggan.

"Keadaan rumah yang terlalu rapat antara satu sama lain mengakibatkan operasi pemadaman agak sukar.

"Pada jam 6.05 pagi, kebakaran berjaya dikawal dan terdapat dua mangsa lelaki berusia 60-an ditemukan rentung.

"Sebanyak 12 unit rumah terbakar 100 peratus, manakala empat unit rumah terbakar 50 peratus," katanya dalam kenyataan hari ini.

Armdan berkata, punca kebakaran masih dalam siasatan.

Tiada ulasan: