"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tahniah kepada semua ketua sayap UMNO yang telah menang pertandingan-pemilihan sebentar tadi. Semoga natijah yang baik akan timbul dari semua ini. Serahkan keputusan untuk semua urusan kepada ALlah yang kepadaNya kita akan kembali, mahu tak mahu, tiada pilihan.

Khairy Dipilih Ketua Pemuda Umno

Khairy Jamaluddin dipilih sebagai Ketua Pemuda Umno yang baru setelah memperolehi 304 undi, menewaskan dua calon lain iaitu Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo dan Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir.

Rosnah Dipilih Ketua Puteri Umno
Datuk Rosnah Abdul Rahsid Shirlin dipilih sebagai Ketua Puteri Umno yang baru setelah memperolehi 245 undi menewaskan lima calon lain.

Keputusan Pemilihan Wanita Umno

Berikut adalah keputusan pemilihan Wanita Umno 2008.
PENGERUSI TETAP
Tan Sri Napsiah Omar (tanpa bertanding)
TIMBALAN PENGERUSI TETAP
Datuk Saripah Aminahbi Syed Mohd
KETUA
Datuk Seri Shahrizat Abdil Jalil............ (507 undi)
NAIB KETUA
Datuk Kamilia Ibrahim....................... (tanpa bertanding)
EXCO
1. Hasnah Salam............................. (520 votes)
2. Datuk Maznah Abdul Hamid................. (509 votes)
3. Datuk Rosni Zahari....................... (480 votes)
4. Datuk Armani Mahiruddin.................. (463 votes)
5. Datin Paduka Norhayati Onn............... (463 votes)
6. Datuk Norhayati Omar..................... (432 votes)
7. Datuk Rusnah Kassim...................... (430 votes)
8. Marlia Abd Latiff ....................... (416 votes)
9. Noriah Mahat............................. (412 votes)
10. Ros Suryati Alang....................... (405 votes)
11. Jamelah A Bakar......................... (400 votes)
12. Suraya Yaacob........................... (388 votes)
13. Azihani Ali............................. (385 votes)
14. Norliza Abdul Rahim..................... (377 votes)
15. Sharifah Azizah Syed Zain............... (375 votes)
16. Datuk Maznah Mazlan .................... (374 votes)
17. Datuk Azizah Mohd Dun................... (371 votes)
18. Datin Paduka Seripah Noli Syed Hussin... (367 votes)
19. Norliza Hj Ahmad ....................... (347 votes)
20. Wan Hazani Wan Mohd Nor.................(344 votes)

BERNAMA

Tiada ulasan: