"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kesian kat Tun Mahathir

anaabdullah

Ada orang cakap pada penulis, Tun Abdullah Ahmad Badawi tidak takut pun dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim Ketua Pakatan rakyat.

Penulis cakap sudah tentu ada sebab musabahnya. Betul tu, memberi jawapan sambil menyatakan yang takut itu mesti dia buat salah.

Oleh itu, tiada sebab mengapa Tun Abdullah Ahmad Badawi mesti takut dengan Anwar,sedangkan dia tak buat salah, malah dia selamatkan Anwar.

Ingat tak lama dulu, betapa marahnya Tun Mahathir Mohamad kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi, sehingga tergamak kata huduh huduh dan keluar umno.

Dan serta berkata yang dia tak akan masuk semula umno jika perdana menteri ke 5 masih kekal jadi presiden.Begitulah kebencian yang dtunjukkanya.

Bukan setakat itu sahaja, malahan di labelkan umno sebagai sebuah parti yang buruk dan busuk ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi jadi presiden.

Menantu Tun Abdullah, Khairy Jamaluddin yang menang Ketua Pergerakan pemuda Umno diharamkan memegang sebarang jawatan, sedangkan Datuk Razali Ibrahim timbalan ketua pemuda di lantik timbalan menteri.

Lagi pelik, Datuk Mukhriz Mahathir yang kalah ketua pergerakan pemuda dapat jawatan timbalan menteri industeri antarabangsa.Pelik kan.Itulah kehendak Tun Mahathir Mohamad.

Memang kesian sungguh dengan Tun Mahathir.Kesian kerana terlalu takut dengan Anwar Ibrahim bakal dilantik perdana menteri jika pembangkang menang PRU 13 ini.

Kalau dia tak takut dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim mana mungkin keluar perkataan macam macam yang tak masuk akal, termasuk tak boleh lantik dia (Anwar) sebagai perdana menteri jika pembankang menang PRU 13 ini.

Bukan setakat itu sahaja, malahan beliau berkata Anwar Ibrahim tidak layak jadi perdana menteri, kerana aklahknya.Lebih lebih lagi syura ulamak PAS menolak Anwar sebagai perdana menteri Jika pakatan rakyat menang.

Antara lain beliau berkata, orang macam itu nak lantik jadi perdana menteri.Ini menujukkan Tun Mahathir sangat takut.Maklumlah orang pernah buat salah.

Mengapa perlu takut dengan Anwar. Kan UMNO boleh menang mudah PRU 13 ini.

Rakyat kenal siapa Tun Mahathir dan siapa Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kan Anwar pernah dilantik sebagai timbalan perdana dan menteri kewangan. Orang nombor dua katakan.Beliau Sudah ada pengalaman yang cukup layak dilantik sebabagi perdana menteri ke -7

Ini pernah dinyatakan sendiri Tun Mahathir bahawa umno/BN boleh menang 2/3 Pru 13 ini. Jadi tiada sebab mengapa mesti takut dengan Anwar, sedangkan dia sudah nyatakan yang dia tidak akan berdendam.

Bukan macam umno dendam mendendam amalan yang hakiki. Kalah di Terengganu royalty minyak ditarik balik.

Boleh lihat dengan kerajaan PAS Kelantan,Apakah yang dilakukan dengan kerajaan yang memerintah semalam 20 tahun itu.

Di tuduh dengan pelbagai tuduhan, termasuk memburkkan petadbiran, sedangkan umnolah punca segala galanya. segala projek dilambat lambatkan, termasuk menafikan royalty minyak.

Lihat sahaja di Terengganu. 50 ribu Lot tanah yang diberi kepada rakyat Terengganu dirampas semula jika orang itu orang PAS.

Bukan setakat itu sahaja, tanah yang sudah dibayar perimiumnya juga ditarik balik, termasuk dihilang nama pemiliknya dalam computer pejabat tanah seluruh negeri.

Inilah kerja dendam yang dilakukan oleh umno yang boleh menakutkan rakyat sehingga hari ini. Membuat rakyat entah berentah untuk mengundi pembangkang.

Tiada ulasan: