"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khairuddin AtTakiri menasihatkan pemimpin PAS

PAS perlu dengar pandangan ahli bawah, kata Khairuddin selepas kecundang di Johor

FMT Reporters

PETALING JAYA: Kalah itu biasa, menang itu luar biasa, kata bekas Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat, Mohd Khairuddin Aman Razali susulan prestasi teruk parti itu di Johor, semalam.

PAS hanya memenangi satu kerusi iaitu di Dewan Undangan Negeri (DUN) Maharani dan kalah di 13 DUN lain. Manakala Bersatu, rakan komponen dalam Perikatan Nasional menang dua kerusi di Endau dan Bukit Kepong.

Ahli Parlimen Kuala Nerus itu berkata kepimpinan tertinggi PAS perlu mendengar pandangan ahli bawahan dan jentera tempatan yang hidup bergelumang dengan rakyat setempat untuk mengetahui kemampuan sebenar parti.

“Muhasabah boleh dibuat, namun ahli tetap akan terus patuh dengan arahan kepimpinan, maka kepimpinan mesti membuat keputusan strategi lebih tepat dengan kajian yang lebih halus,” katanya di Facebook.

Beliau berkata, PAS boleh menang semula di kerusi DUN Bukit Pasir sekiranya ditambah dengan undi bekas penyandang kerusi itu, Najib Lep dari PAS yang bertanding atas tiket Bebas kali ini.

Najib membuat kejutan bertanding sebagai calon Bebas selepas tidak berpuas hati dengan kepimpinan tertinggi PAS yang memindahkan beliau ke kerusi DUN Simpang Jeram untuk berdepan Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub.

Dalam pada itu, Khairuddin berkata PAS boleh terus berjihad sebagai pembangkang yang mesra dan matang kepada kerajaan.

“Meskipun belum menang di Johor, PAS masih akan terus mencuba dengan strategi yang baru untuk PRU mengharapkan kemenangan.

“Kerja dakwah diteruskan. Ahli dan penyokong perlu ditambah dan cawangan-cawangan PAS perlu terus dibuka bermula sekarang,” katanya.

Tiada ulasan: