"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perhimpunan Agung Umno: Takiyuddin sahkan PAS tidak diundang

N Faizal Ghazali

Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan mengesahkan pihaknya tidak menerima undangan untuk menghadiri Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2021 yang sedang berlangsung di Kuala Lumpur.

Justeru katanya, tiada wakil daripada PAS hadir ke program tahunan sekutu dalam Muafakat Nasional itu.

"Setakat saya sebagai setiausaha agung saya tak terima jemputan untuk hadir (PAU). Jadi kita tak hadirlah.

"PAS dan Umno masih dalam kerajaan persekutuan, kita berperdana menterikan ahli parlimen Umno," katanya pada sidang media di pejabat pusat khidmat Parlimen Kota Bharu, hari ini.

Dia berkata demikian ketika ditanya jika PAS ada menerima jemputan untuk menghadiri PAU 2021 seperti tahun-tahun lepas.

Sementara itu, kata Takiyuddin, PAS dan Perikanan Nasional (PN) tiada masalah dengan kerajaan persekutuan dan bersama membuat keputusan dalam kabinet serta menjalankan kerja-kerja dalam kementerian secara bersama walaupun mereka berbeza parti politik.

"Bagi pihak kita PN tak pernah ada masalah, bukan saja peringkat nasional tetapi juga peringkat negeri-negeri.

"Seperti di Perak misalnya PN ada yang jadi exco walaupun menteri besar daripada Umno dan begitu juga di Kedah menteri besar daripada PAS dan ada exco daripada Umno. Jadi kita tiada masalah," katanya.

Tiada ulasan: