"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki maut terhentak batu nisan kubur isteri

KOSMO!

Polis menunjukkan lokasi di mana mangsa terjatuh dan terhentak batu nisan kubur isterinya. - BeritaJatim

JAKARTA – Seorang lelaki di Gampengrejo dalam wilayah Jawa Timur ditemui meninggal dunia di tepi kubur isterinya selepas dipercayai terjatuh dan kepala terhentak pada batu nisan, lapor laman BeritaJatim, hari ini.

Ketua Polis Daerah Gamperejo, Asisten Komisioner Sunaryo berkata, hasil pemeriksaan Pasukan Pengecam Polis Kediri dan doktor pusat kesihatan setempat mendapati, tiada kesan penderaan pada tubuh mangsa yang dikenali sebagai Sugeng Prawoto.

“Tiada kesan penyeksaan pada badan mangsa. Daripada maklumat keluarganya, mangsa mempunyai sejarah sakit tua,” kata Sunaryo.

Tambah Sunaryo, pada hari kejadian, mangsa bersama cucunya menziarahi kubur isterinya yang baru meninggal dunia.

Setibanya di lokasi, mangsa melihat kubur isterinya berlubang seperti ada cubaan pencerobohan. Mangsa kemudian mengambil inisiatif mencari tanah untuk membaiki semula kubur isterinya.

“Apabila mangsa sedang menabur tanah untuk menimbus kubur isterinya dalam keadaan mencangkung, mangsa tergelincir lalu terjatuh dan kepalanya terkena pada batu nisan kubur isterinya,” jelas Sunaryo.

Sementara itu, keluarga mangsa reda dengan apa yang berlaku ke atas kedua ibu bapa mereka dan menganggap ia satu insiden yang menyedihkan. – Agensi

Tiada ulasan: