"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kit Siang Cabar 17 Menteri Umno-BN Buat Pengisytiharan

KUALA LUMPUR, 1 APR: Ahli Parlimen Ipoh Timor, Lim Kit Siang hari ini mencabar 17 Menteri Umno dan BN untuk mengisytiharkan sama ada mereka adalah pertama-tamanya rakyat Malaysia, baru disusuli Melayu, Cina, India, Kadazans atau Iban, atau sebaliknya.

Beliau bercakap demikian pada sidang media di lobi Parlimen hari ini berikutan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin baru-baru ini mengisytiharkan diri sebagai Melayu dahulu, baru rakyat Malaysia.

Kit Siang menganggap kenyataan Muhyiddin itu bertentangan dengan slogan 1 Malaysia yang dibawa oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
-tvselangor-

Tiada ulasan: