"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tsu Koon layak menteri 'perpecahan'

Aziz Muda
KUALA LUMPUR, 23 Feb: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng meminta Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon menarik balik kenyataan berhubung portfolio baru bagi menguruskan hal ehwal agama bukan Islam.

“Kalau tidak tarik balik, saya cabar beliau meletakkan jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri,” ujarnya pada sidang media di ibu pejabat DAP di sini, hari ini.

Katanya, kenyataan Tsu Koon mengenai portfolio baru yang diwujudkan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang itu adalah tidak berasas.

Justeru, beliau yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, Tsu Koon tidak layak diberi tanggungjawab portfolio perpaduan dan prestasi di Jabatan Perdana Menteri kerana kenyataan membawa perpecahan.

“Kenyataan Tsu Koon itu tidak layak keluar dari menteri (portfolio perpaduan) tetapi layak sebagai menteri perpecahan,” ujarnya.

Tsu Koon menganggap portfolio baru bagi menguruskan hal ehwal agama bukan Islam hanya untuk mencari publisiti.

Tiada ulasan: