"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bantuan RM500, wakil rakyat Umno bidas Najib

amkns
Belum apa-apa lagi, Ahli Parlimen BN dari Umno Johor menunjukkan kebodohan Najib yang membentangkan Bajet 2012. Datuk Halimah Mohd Sadique (BN-Tenggara) berkata pemberian RM500 kepada mereka berpendapatan RM3,0000 ke bawah menyusahkan rakyat yang kebanyakannya terdiri dari golongan miskin yang tinggal di kawasan luar bandar untuk mendaftar dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

Lantak kaulah Ahli Parlimen BN/Umno, lu tanyalah bos lu sendiri, bos lu yang bentangkan bajet, bukan Anwar Ibrahim.

Jangan pula nak beri RM500 ini jadi macam Program Kupon Beras untuk keluarga miskin pada tahun 2009 yang akhirnya tak jadi seperti laporan berikut






Bantuan khas RM500 diminta disalur melalui pejabat daerah
BERNAMA - Tuesday, October 18, 2011

1KUALA LUMPUR, (Bernama) - Seorang penyokong kerajaan mencadangkan agar bantuan RM500 kepada setiap isi rumah yang berpendapatan kurang daripada RM3,000 dilakukan secara terus menerusi Pejabat Daerah bagi mengelak karenah birokrasi.
Datuk Halimah Mohd Sadique (BN-Tenggara) berkata rakyat di peringkat akar umbi berharap kerajaan menggunakan mekanisme yang mudah dan cepat seperti menggunakan saluran menerusi Pejabat Daerah yang berhampiran kawasan mereka.

"Pendekatan tapisan menerusi Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dianggap menyusahkan rakyat yang kebanyakannya terdiri dari golongan miskin yang tinggal di kawasan luar bandar.

"Proses akan menjadi rumit kerana ada sesetengah rakyat tidak pernah pergi ke LHDN," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 di Dewan Rakyat hari ini. Dalam belanjawan yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada 7 Okt lalu, kerajaan bersetuju memberi RM500 kepada setiap isi rumah yang berpendapatan kurang daripada RM3,000.

Halimah berkata pelaksanaan itu seharusnya dilakukan dengan lebih terperinci bagi memudahkan rakyat mendapat manfaat daripada peruntukan Belanjawan 2012.

Tiada ulasan: