"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khairy patut tunjuk contoh baik pada remaja

Muhammad Faizal
KUALA LUMPUR, 19 Okt: Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua berkata, Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang telah membuat tuduhan melalui twitter yang menyatakan "mungkin dia roboh Kampung Buah Pala sebab nak ganti dengan Kampung Buah Dada" adalah satu fitnah jahat.
"Kami mahu Khairy meminta maaf kepada anak lelaki Guan Eng dan juga kepada Guan Eng sendiri malah seluruh rakyat Pulau Pinang atas tuduhan tersebut.

"Selain itu juga kami berharap peringkat tertinggi Umno dapat mengambil tindakan tegas dengan apa yang telah dilakukan oleh Khairy itu," tegas Tony lagi.

Beliau juga berpendapat Khairy sepatutnya menjadi contoh kepada remaja-remaja di luar perlu menunjukkan contoh yang baik bukannya mengamalkan budaya fitnah jahat sedemikian dan ini akan menimbulkan satu budaya yang tidak sihat jika kelakuannya itu menjadi ikutan.

"Jawatankuasa Disiplin Umno jangan pandang rendah atas apa yang telah dilakukan, tindakkan perlu diambil dan hanya meletakkan itu sebagai kes terpencil.

"Sikap sambil lewa atau lepas tangan akan merosakkan kesejahteraan negara ini serta menjadi ikutan remaja yang lain," sambungnya lagi.

Beliau yang juga ahli Parlimen Petaling Jaya Utara menjelaskan tuduhan mencabul yang dilakukan oleh blog pro Umno terhadap anak lelaki Lim Guan Eng hanyalah satu fitnah dan juga pembohongan.

Tony Pua yang menjawab tuduhan tersebut pada satu sidang media di parlimen menjelaskan segala apa yang dilakukan oleh blog papagomo dan juga mediapermatangpauh itu jelas satu fitnah yang jahat dan palsu.

"Kita melihat Umno semakin terdesak sehingga sanggup melemparkan fitnah kepada Guan Eng dengan menggunakan anaknya yang baru berusia 16 tahun.

"Melalui siasatan yang telah kami lakukan, kami dapati remaja perempuan yang dikatakan telah dicabul itu bukannya warganegara Malaysia. Gambar yang diambil juga merupakan dari sumber internet bukanya dari sumber asal," jelasnya.

Tambah Tony lagi, tuduhan politik kotor Umno ini semakin jelas pembohongannya apabila setelah gambar remaja perempuan itu diperolehi DAP Pulau Pinang telah pergi ke sekolah di mana tempat anak Ketua Menteri Belajar dan dari tinjau yang diperolehi pelajar dan guru termasuk pengetua di sekolah tersebut tidak mengenali remaja perempuan itu.

"Jawapan yang diperolehi jelas penipuan yang dilakukan oleh Umno dan ini sebagai usaha mereka untuk menjatuhkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

"Dalam pada itu penyelidikan telah dilakukan oleh Pengurus IT DAP, Goh Kheng Teong dan pengesahan diperolehi mendapat remaja perempuan yang bernama Anya Corke berusia 21 tahun bukannya warganegara Malaysia.

"Remaja tersebut merupakan pemain catur peringkat antarabangsa dan tidak pernah memasuki negara ini, malah beliau merupakan seorang pelajar di sebuah kolej di Amerika Syarikat," jelasnya lagi.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang turut serta pada sidang media itu juga sekali lagi menekankan agar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bertindak tegas ke atas blog pro Umno itu serta mengambil tindakan kepada Ketua Pemuda kerana tuduhan liar yang menpunyai niat jahat serta berkepentingan politik Umno.

Tiada ulasan: