"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli Umno dakwa dah keluar senarai ‘cai’ untuk ganti Zahid

SITI NUR ZAWANI MISCON

Ahli Umno mendakwa senarai cai bagi menggantikan kepimpinan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sedang beredar di ‘WhatsApp group’ selepas Presiden Umno itu didakwa terlibat dalam satu perbualan bersama seteru mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Wangsa Maju, Rafi Awang Kechik berkata, senarai yang dikeluarkan itu tidak lain merupakan puak yang membenci Zahid dan cenderung menyokong Bersatu.

“Dah keluar pun cai, kononnya ini kepimpinan baru. Tak ada masalah, bertandinglah. Dah ada senarai saya terima dari WhatsApp.

“Presidennya siapa, timbalan presiden siapa, tiga naib presiden siapa. Kononnya inilah pasukan akan selamatkan Umno dan yang akan menentukan kemenangan dalam Pilihan Raya Umum ke-15.

“Kalau tengok senarai dikeluarkan, itu pasukan baruah PPBM. Kepada ahli Umno, kena cerdik jangan ikut perangai ketua bodoh,” katanya dalam satu siaran langsung di Facebooknya semalam.

Ketika ini pimpinan Umno termasuk sayap pemuda parti itu secara terbuka telah menyuarakan bantahan untuk Ahmad Zahid kekal di kedudukannya dan mendesak beliau meletakkan jawatan.

Mereka juga menganggap sudah tiba masanya pemilihan Umno diadakan bagi memberi ruang kepada ahli-ahli parti sendiri menentukan pemimpin mereka yang lebih bersih.

Akar umbi parti juga merasakan Ahmad Zahid cuba melakukan satu komplot politik bersama parti lawan di luar pengetahuan mereka.

Bekas Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN), Tan Sri Annuar Musa yang sebelum ini dipecat dari jawatannya, turut menggesa agar kedua-dua Ahmad Zahid dan Datuk Seri Anwar Ibrahim melafazkan sumpah laknat bagi membuktikan mereka bukan individu dalam rakaman perbualan tersebut. 

Tiada ulasan: