"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dakwa ‘kenduri durian’ video tahun lepas, Timbalan Speaker menipu?

SURI LAILA

Susulan penafian dibuat Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Mohd Rashid Hasnon berhubung ‘kenduri durian’ yang dikatakan berlaku tahun lalu, beberapa pihak mendakwa kenyataan itu adalah tidak benar dan satu penipuan.

Ada pihak mendakwa ‘kenduri durian’ itu berlaku pada 27 Jun lalu iaitu ketika lawatan kerja Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), Zuraida Kamaruddin di Johor.

Menerusi semakan di laman Twitter KPKT, Zuraida pada dua hari lalu sememangnya berada di Batu Pahat atas lawatan kerja rasmi.

Lawatan itu bagi meninjau projek pembangunan naik taraf di bawah Majlis Perbandaran Batu Pahat.

Bagaimanapun, beberapa individu yang berada di dalam video ‘kenduri durian’ dilihat jelas di dalam program yang dihadiri Zuraida Ahad lalu.

Mereka antaranya dilihat berada di hadapan bangunan Majlis Perbandaran Batu Pahat bersama-sama Zuraida.

Mereka juga dilihat mengenakan pakaian yang sama di dalam video, dengan ada pihak mendakwa video yang tular itu bukanlah video tahun lalu kerana jersi Liverpool yang dipakai individu di dalam rakaman tersebut adalah jersi musim baharu.

Terdahulu, portal Malaysiakini melaporkan bahawa Mohd Rashid menafikan beliau melanggar prosedur operasi standard (SOP) perintah kawalan pergerakan (PKP) kerana menghadiri ‘kenduri durian’ baru-baru ini.

Beliau ketika dihubungi berkata rakaman tersebut adalah video lamanya sebelum PKP, iaitu pada tahun lepas.

Tiada ulasan: