"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jika PM terus membisu, PH seru MP kumpul di parlimen 19 Julai

Malaysiakini 

Pakatan Harapan memberi kata dua kepada Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk mengumumkan langkah-langkah konkrit supaya parlimen bersidang sebelum 1 Ogos selaras hasrat Yang di-Pertuan Agong.

Majlis Presiden PH berkata jika Muhyiddin tidak mengumumkan apa-apa pada hari Isnin depan (5 Julai), maka ahli parlimen akan berkumpul di bangunan Parlimen Malaysia dua minggu dari itu pada 19 Julai.

"Oleh itu, sekiranya Perdana Menteri tidak membuat sebarang pengumuman berkaitan sidang Parlimen selewat-lewatnya 5 Julai 2021, maka kami menggesa semua Ahli Parlimen sama ada Pembangkang mahupun Kerajaan yang menjunjung titah Tuanku dan menghormati semangat Perlembagaan menurut prinsip demokrasi berparlimen untuk bersama-sama ke Parlimen pada 19 Julai 2021," kata satu kenyataan hari ini.

Pernyataan itu ditandatangani bersama Presiden PKR Anwar Ibrahim, Presiden Amanah Mohamad Sabu, dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Tiada ulasan: