"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Belanja duit bos, tukang cuci buat laporan palsu konon diragut

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang tukang cuci membuat laporan polis palsu mendakwa diragut selepas membelanjakan wang milik majikannya, di Padawan, Sarawak.

Harian Metro memetik Ketua Polis Daerah Padawan Aidil Bolhassan berkata, lelaki berusia 25 tahun itu mulanya membuat laporan di Balai Polis Batu Kawa mendakwa dia diragut dua lelaki pada tengah hari 28 Jun.

Katanya, suspek mendakwa beg silangnya yang mengandungi RM3,600 diragut oleh dua lelaki bermotosikal dari belakang ketika dia sedang menunggang motosikal tidak jauh dari sebuah restoran makanan segera di MJC .

“Namun selepas disoal siasat, suspek akhirnya mengaku membuat laporan polis palsu.

“Alasan suspek membuat laporan palsu adalah kerana dia telah membelanjakan wang milik majikannya untuk membeli keperluan harian,” katanya.

Menurutnya, wang yang digunakan suspek itu adalah milik majikan yang menang judi dalam talian.

Katanya, suspek ditahan di bawah Kesalahan Akta Rumah Judi Terbuka (ARJT) 1953.

Tiada ulasan: