"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar: Undi percaya terhadap Ismail Sabri: Dia takut sama-sama dia

ARIF ATAN

Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim secara berseloroh menganggap Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob ‘takut’ dengan parti-parti dalam kerajaan berhubung tuntutan undi percaya.

Presiden PKR itu berkata, proses undi percaya merupakan tuntutan paling asas dalam mana-mana sistem demokrasi berparlimen serta pernah dilakukan Perdana Menteri sebelum ini iaitu Tun Hussein Onn dan Tun Abdullah Badawi.

“Tan Sri Mahiaddin tidak (buat usul undi percaya), sebab itu dia merudum.

“Sekarang, Ismail Sabri sehingga hari ini, belum. Dalam pertemuan kami sebelum ini, dia membayangkan seolah-olah, (undi percaya) tidak percaya.

“Saya beri nasihat kerana keabsahan legitimasi yang kemudiannya dititahkan Tuanku Agong.

“Dia takut sama-sama dia (parti-parti dalam kerajaan),” kata Anwar dalam klip bual bicara yang dimuatnaik di Facebook rasminya semalam.

Tiada ulasan: