"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khalid Samad: Pelik, sudah ada 114 sokongan pun masih takut bawa usul percaya

SITI NUR ZAWANI MISCON

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tidak dapat lari dari anggapan bahawa dirinya kini sedang merasai ketakutan yang sama seperti bekas perdana menteri terdahulu, Tan Sri Mahiaddin Md Yasin apabila enggan membawa usul percaya ke Parlimen.

Pengarah Komunikasi AMANAH Nasional, Khalid Samad menyatakan rasa hairan mengapa Ismail begitu gentar dengan usul tersebut sedangkan beliau mempunyai 114 sokongan yang tiap seorang telah pun menyatakan kepercayaan di hadapan Yang di-Pertuan Agong sebelum ini.

Beliau yakin, bagaimana Mahiaddin takut dikhianati rakan sekapalnya dari Umno, begitu jugalah Ismail ketika ini takut dikhianati Bersatu.

“Kenapa takut sangat nak buat undi percaya. Awak kan sekarang dapat 114 (undi). Nanti Ku Li (Tengku Razaleigh Hamzah) mesti ‘backing’ awak, dapatlah 115 tu. Kamu tak percaya ke dengan 114 tu. Ini yang pelik ini.

“Maka gambaran pada rakyat, kerajaan Ismail ini ‘sestabil’ kerajaan Mahiaddin. Sama je dua kali lima. Tak nak buat undi kerana ibarat dalam lubang ular. Dia tak percaya satu sama lain sebab takut bila-bila masa boleh dipatuk.

“Seperti mana Mahiaddin tak berani (kerana) takut geng Umno patuk, Ismail pun tak berani sebab takut geng Bersatu pula patuk,” katanya dalam satu bual bicara membincangkan isu usul percaya di Facebook Jom Channel malam tadi.

Untuk rekod, sidang Parlimen minggu depan tidak akan membabitkan apa-apa usul undi percaya terhadap perdana menteri mahu pun undi mengosongkan kerusi Speaker Dewan Rakyat.

Tiada ulasan: