"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

12 pelanggan bank jadi tebusan

AFP

WANITA memerhatikan video dimuat naik tebusan di media sosial. FOTO EPA

WANITA memerhatikan video dimuat naik tebusan di media sosial. FOTO EPA

Tbilisi: Seorang lelaki bersenjata menjadikan pelanggan sebuah bank di Kutaisi, bandar kedua terbesar di Georgia pada Selasa.

Suspek turut menuntut wang tebusan sebagai syarat pembebasan tebusan, menurut pegawai.

Kementerian Dalam Negeri berkata, suspek menceroboh masuk ke dalam bank, di bandar tengah Georgia itu yang dihuni kira-kira 150,000 orang.

"Buat masa ini, terdapat 12 tebusan di dalam bangunan berkenaan," menurut kenyataan kementerian itu.

Menurutnya, polis sudah mengarahkan pegawai dan anggota untuk menyelesaikan insiden ini.

Pihak berkuasa sudah membuka kertas siasatan mengikut Akta Pengganas, tebusan dan pemilikan senjata api secara tidak sah.

-hmetro 

Tiada ulasan: