"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita ditahan kerana disyaki upah orang tikam suami

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis menahan seorang wanita selepas disyaki mengupah dua lelaki untuk merompak kediamannya sebelum membunuh suaminya dengan 14 tikaman dalam kejadian di Taman Aneka Baru, Sungai Udang, pada Khamis.

Suspek berusia 37 tahun ditahan selepas polis menjalankan siasatan dan mendapati, dia ada kaitan dengan kejadian itu.

Ketua Polis Selangor, Arjunaidi Mohamed berkata, polis yang menjalankan siasatan mendapati, wanita itu telah merancang untuk membunuh suaminya berusia 41 tahun.

“Menerusi keterangan wanita itu, dua lelaki bertopeng dan bersenjatakan pisau memasuki rumah melalui pintu hadapan lalu menikam mangsa.

“Dua suspek itu juga dikatakan menggeledah bilik dan mengambil pelbagai beg tangan berjenama, barang kemas dan wang tunai berjumlah RM40,000,” katanya menurut Utusan Malaysia.

Namun, Arjunaidi berkata, suspek mengaku merancang kejadian itu sebelum polis menahannya bersama empat lelaki berusia 20 hingga tahun bagi membantu siasatan.

Katanya, polis turut merampas BMW yang digunakan suspek selain beg tangan dan barang kemas yang dilarikan ketika kejadian.

“Motif kejadian dipercayai mempunyai unsur dendam dan kepentingan diri.

“Polis turut mengambil rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian dan hasil bedah siasat mendapati, mangsa maut akibat lebih 14 tikaman di badan dengan senjata tajam,” katanya.

Menurut Arjunaidi lagi, semua suspek memiliki pelbagai rekod jenayah lampau, direman lima hari bagi membantu siasatan.

“Kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 302 dan Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan iaitu membunuh serta rompakan berkumpulan bersenjata,” katanya.

Tiada ulasan: